Casa cu chilii (39)

10. Slanic-Moldova - 1957

Avertisment

Am primit, zilele trecute, un reproș. De la cineva care se întorsese de la Slănic-Moldova, după ce, întrebată fiind, i-l recomandasem cu toată căldura…

Mi-a spus că a abia a așteptat să se întoarcă acasă, fiindcă într-un loc mai plictisitor decât Slănicul n-a fost niciodată… Afirmația lui m-a izbit ca un pietroi căzut în moalele capului… I-am cerut iertare că l-am îndrumat într-acolo și mi-am propus ca pe viitor să mă abțin să mai recomand Slănicul cuiva.

De aceea, scriu acum, un scurt avertisment către cei care ar voi să meargă la Slănic-Moldova și nu sunt hotărâți:

-Nu mergeți la Slănic-Moldova, dacă vă place agitația marilor orașe, mall-urile sau cluburile de noapte!

-Nu mergeți la Slănic-Moldova, dacă nu apreciați liniștea și monotonia zilelor lipsite de evenimente palpitante!

-Nu mergeți la Slănic-Moldova, dacă nu puteți să admirați în fiecare zi același peisaj, străbătând în fiecare zi, aceleași alei ale parcului sau drumul de-a lungul râului, pe lângă izvoare, până la cascadă!

-Nu mergeți la Slănic-Moldova, dacă nu puteți uita de timp, așezați pe o bancă, doar respirând aerul înmiresmat de brad!

Slănicul e pentru cei care vin la cură. În primul rând. Dar aceștia suferă doar de boli respiratorii sau ale aparatului digestiv, poate de rinichi, dar, cu siguranță, nu de cele sufletești. Cel puțin, nu după tratament. Căci Slănicul tratează tainic, și trupul și sufletul deopotrivă… Nu pot sa fiu decât subiectivă, știu. Dar, pentru mine, loc mai frumos decât Slănic-Moldova nu e nicăieri în lume. Și nici apă mai dulce…

2 thoughts on “Casa cu chilii (39)

  1. Anul trecut în august am trecut prin Slănic-Moldova, eram în trecere, unde am înnoptat peste noapte la o pensiune (Maria) și ne-am petrecut o dimineață fermecătoare, o ambianță atât de plăcută încât ne-a determinat să ne propunem să vizităm din nou acest loc minunat unde să stăm mai multe zile. Mai fusesem pe la Slănic-Moldova acum foarte mulți ani, înainte de 1980.
    Sfârșit de săptămână cât mai plăcut !

    Like

Leave a Reply

