casa cu chilii (9)

 

Cele două mame ale aceluiași copil

Trecuseră ani buni de când locuiam la oraș. Departe de Slănic. Slănicul Moldovei.                                              Departe de casa care era încă a noastră, departe de pădure, de munte, de ape. Maica trecuse la Domnul.

Într-o bună zi, aflâdu-ma acasă, împreună cu bunica, mama mamei, cea care m-a crescut, de fapt, am avut parte de o vizită surpriză. Era cineva la ușă care susținea ca e mama tatălui meu. Îmi aduc și acum aminte de exclmația bunicei mele: “Dar, draga doamnă, câte mame a avut ginerele meu?” Pentru câteva clipe am crezut că trăiesc într-un vis. Auzeam totul din sufragerie, bunica era încurcată, nu știa dacă  s-o invite în casă sau s-o convingă să plece… “A înviat maica!” mi-am spus și m-am năpustit spre ușă. Nu, nu era maica, dar femeia ce se dădea drept mama tatălui meu a intrat în casă atât de sigură pe ea, încât ne-a fost greu s-o oprim. Destăinuirile pe care ni le-a făcut, pe care tata, sosit acasă ceva mai târziu, le-a confirmat, ne-au făcut s-o îndrăgim pe cea de-a doua mamă a lui, așa cum o iubisem pe maica. Fusese învățătoare la Slănic-Moldova, și prietenă cu maica. Îi venise sorocul să nască în aceeași zi cu maica. Avea un băiat de vârsta tatălui meu. Dar maica fusese arestată politic și lăsase copilul neînțărcat, așa că, cea de-a doua mamă l-a împrumutat pe tata pe tot  timpul detenției maicii, a avut grijă de el și l-a alăptat, împreună cu băiatul ei, ca pe băiatul ei.

Simplu, firesc, ca o mamă adevărată.

Se mutase în orașul nostru și prima vizită fusese la noi.

A trăiat ani buni încă. Peste nouăzeci. O vizitam și noi adesea. Mereu aveam aceeași senzație. Că maica și cu ea sunt una.

 

 

 

Leave a Reply

